Praca w biurze kojarzy się nam głównie z wysiłkiem umysłowym. Często zapominamy natomiast, że jest to również obciążenie dla naszego ciała. Spędzając większość dnia przy biurku narażamy na różnego rodzaju schorzenia przede wszystkim nasz kręgosłup. Jednak pracując przy komputerze ciężko jest uniknąć pozycji siedzącej. Z tego względu szczególnie istotne jest zadbanie o odpowiednie, prozdrowotne meble, takie jak krzesła ergonomiczne czy wygodne biurka.

https://meblezych.pl/biurka

Cechy dobrego krzesła ergonomicznego

Podstawowym kryterium podczas wyboru krzesła biurowego powinno być jego siedzisko. Musi mieć ono odpowiednią szerokość i głębokość, tak aby z jednej strony w łatwy i szybki sposób dopasowywało się do naszej sylwetki, a z drugiej wymuszało na nas odpowiednią postawę. Optymalna pozycja to taka, podczas której kręgosłup wygięty jest w kształt litery „S”. Dlatego kolejną ważną rzeczą jest oparcie z możliwością regulacji – od wysokości przez szerokość, aż po odchylenie pleców. Równie istotne są wysokiej jakości, regulowane podłokietniki. Wreszcie uwagę należy zwrócić na podstawę krzesła – prócz obowiązkowych kółek, nie bez znaczenia jest ilość nóg. Tzw. pięcionóg zapobiega wszelkim upadkom, gdyż zapewnia nam najbardziej stabilne i bezpieczne oparcie.

Zalety krzeseł zdrowotnych

Krzesła ergonomiczne są zdecydowanie wygodniejsze niż jakiekolwiek inne fotele biurowe. Dobrze dopasowane do sylwetki oraz charakteru wykonywanej pracy pomagają utrzymać odpowiednią pozycję, odciążają kręgosłup i poprawiają krążenie krwi. Dzięki temu minimalizują odczuwane w trakcie lub po pracy zmęczenie, a także bóle mięśni, stawów i kręgosłupa. Tym samym pozytywnie wpływają na naszą koncentrację, przez co popełniamy znacznie mniej błędów i pomyłek.